Saturday, October 1, 2011

Pinjaman Teragong! Terima Kasih Ya Allah

Hari ini, genap 7 bulan, maktok meninggalkan aku,  tetapi, dalam diri, masih sukar untuk menerima takdir ini,
pemergianya walaupun aku sudah menjangkakan, tetapi, masih sukar untuk aku menerimanya.
selepas 2 bulan aku di bumi asing ini, maktok pergi tanpa aku disisi, walaupun sebulan aku menjaganya dihospital sebelu kesini, tapi bagi aku, masih tidak cukup, maktok selalu berpesan, selagi dia hidup, dia tak nak cucu-cucu dia pergi jauh, tetapi aku seorang sahaja yang tidak mendengar apa yang dikatanya, aku datang sini untuk study, dan selepas 2 bulan, dia pergi selamnya, persaan ralat dalam hati, hanya Allah yang tahu, bila tahu pelbagai cerita yang terpaksa ditempuhinya, sebelum dia meninggal dunia, membuat kan aku rasa bertambah sedih, kenapa ada orang buat dia macam itu, layan lah orang tua yang sakit sebaik mungkin,
Maktok!
walaupun hajat maktok terakhir untuk duduk dengan kitaorang tidak kesampaian, IAllah, pasti kita jumpe di akhirat kelak, apa yang maktok tempuh selama kehidupan ini, akan Allah beri ganjaran, engkaulah manusia yang paling tabah penah aku lihat, walaupun aku tidak dapat mencium dahinya buat kali terakhir, tetapi aku nak semua orang tahu, maktok tidak pernah sesaat pun didalam hati ini, jauh dari aku, hampir setiap hari termimpi maktok, dan bila bangun, pasti akan menangis, bila aku berdoa,aku tidak mampu menahan airmata ini, dari terus tumpah, hanya Allah tahu macam mana aku menyayanginya, sekarang, bila aku balik, tidak tahu mcm mana kehidupan kelak, kepad saper aku nak bercerita hal aku, kepada saper aku nak bergosip, siapa, siapa? dah tiada, hanya maktok memahami kami adik beradik,
buat maktok, walaupon luahan ini hanyalah sebuah kata2 dari hati, dan diceritakan pada semua, supaya mereka tahu, yang aku pernha memiliki seorang manusia yang terbaik dariNya dalam kehidupan ku, kami adik beradik, xkan lupa pasal maktok, kita duduk serumah sejak dari kecil,dan samapi bila, mak tok masih ada dalam hati fadly ini! walaupun sukar, aku cuba nak menerima, sampai bila? IAllah, moga rohnya dicucuri rahmat, amin. We always love u! AlFatihah
sayang maktok sampai bila2, sanagt2 rindu

2 comments:

azieazah said...

Tumpang sedih dan simpati atas pemergian beliau.

SEmoga beliau bahagia di sana.

Begitulah, selalunya kita pasti terkenang sangat bila kita sudah kehilangan...

ibuintan said...

sayu jugak membacanya, moga roh arwah maktok.. tenang di sana


Maktok mesti tahu Zul sangat2 menyayanginya


sentiasa doakan dan sedekahkan al-fatihah kepada arwah, hanya itu yg mampu kita lakukan