Tuesday, December 5, 2017

Job Seekers

Assalamualaikum,

Lama sangat tak menulis, dalam otak banyak benda nak share.

Kali ni nak share pasal kerja
Untuk tahun ni, saya dah mula cari kerja baru, nak kata bosan kerja sekarang? Ntah lah,

Tahun ni dah 3 kali interview

1st – Company GLC : Tak dapat sebab nak  junior level (tapi panggil interview buat apaaaaaaaa)

2nd – Syarikat Luar : Saya tolak, sebab gaji naik sikit tapi waktu kerja tambah sehari ??

3rd – Gomen : Harini keluar result, jadi calon simpanan, bukan rezeki, kalua simpanan ni mmg rare lah kena panggil

Bila fikir balik, bukan mudah nak dapat kerja yang kita nak atau saya nak, bukan rezeki saya lagi, mana tau satu hari ada peluang yang terbaik untuk saya, InsyaAllah.

Kerja bukan sebab nak kejar gaji, tapi lebih kepada kepuasan diri dan skop kerja yang luar.

Untuk tahun ni je, lebih 50 email saya hantar untuk minta kerja. 

Siapa2 ada kerja kosong, roger saya. Hahah



No comments: