Thursday, February 9, 2012

Bermula sebuah kelas...........

Salam maulidur Rasul, cuti panajng minggu lepas, pergi berjalan ke tapah dan JB, menghabiskan masa dengan famili before fly balik dalam masa 18 hari dari sekarang.

Alhamdulillah, hari ini telah bermula kelas mengaji bersama seorang ustaz ni, ustaz ni berasal dari indonesia, tapi menetap sudah lama di Malaysia. Ustaz ini akan datag rumah setiap hari rabu malam, dan akan mengajar tajwid dan tafsir pada setiap minggu, ayah yang carikan ustzani, dan Alhamdulillah, ustaz ni lapang masa hari rabu, semua dalam rumah sama-sama membaca dan ustaz akan betulkan bacaanya.

Kadang-kadang, walaupun kita dah katam 2/3 kali, tapi kita kena tanya diri kita, adakah bacaan kita itu betul, tajqwidnya, dan maksudnya. dan selalunya kita kaan baca seorang diri dan tiada ustaz yang mendengarnya dan kita tidak akan sedar kesalahan kita dalam bacaan, memang penting jika membaca al quran dan mempunyai orang untuk mem[erbetulkan bacaanya.

macam hari ini, banyak hukum tajwid dijelaskan kembali dan bacaan serta harakat di perbetulkan, moga ini berterusan, agar bacaan dalam solat nanti, bertambah baik, amin, IALLAH!
keep away urself from.............

No comments: