Sunday, April 22, 2012

Bila Mak pon Chat

Semalam tengah main-main FB, tetiba Mak nak chat, terkeluar box chat dia, selalunya memang jarang nak chat, call je senang, rupanya mak nak cakap sesuatu, tahun ni, ayah zul dah masuk umur 57, so akan bersara, sebab kerja swastakan, mak dah risau, sebab masih banyak benda nak bayar, bil utiliti, rumah dan macam-macam lah, mak memang kejer, tapi nak cover duit makan, pastu adik-adik pon still belajar.

bila mak cakap macam tu, saya faham apa mak mahukan dari anak-anak dia, sekarang, saya perlu belajar, grad pastu balik terus Malaysia or kalau dapat kejer sini, saya stay,
an mula jadi seorang anak, yang menampung keluarga, InsyAllah, itu yang akan saya buat, sudah sampai masanya, sebab parent habiskan banyak duit untuk saya belajar sini, masa untuk membalas, kahwin maybe lambat lagi, sebab biarlah duit saya ke keluarga saya dulu, biar famly saya puas merasa hasil duit kejer saya, tapi, jika jodoh sampai awal, saya akan cuba membuat terbaik untuk keluarga. InsyAllah, saya akan buat terbaik,

bila fikir ni pon dah stress, kena study elok2 supaya pass tahun ni,..masih jauuh dan kena usaha berkali ganda..

No comments: