Monday, October 1, 2012

tebiat or tabiat or should taubat

sekarang tengah stress, jiwa meracau, dah officially tinggal less than one moth before submission! hopefully dapatlah tempuh benda ni, selalu positifkan diri, kata jangan give up, walaupun sebenarnya almost give up, bila stress, susah nak buat kejer, lagi-lagi bab design ni, sampai terpaksa paksa diri, if not, abis lah tak siap.

btw, saya dekat sini, macam ada satu tabiat, saya suka beli barang or selalunya makanan, tapi saya akan gunakan sedikit or makan sikit, pastu lupa nak makan lagi! contohnya, kalau saya beli biskut, saya akan makan 2-3 keping, lepastu saya lupa saya ada lagi biskut tu, sehinggalah dah benda tu dah lemau/busuk.

Kalau beli buah, makan 2 biji, pastu yang lain, mesti busuk, sebab lupa nak makan, kalau beli roti pulak, saya akan makan 2 keping je, sebab terasa nak makan, pastu esoknya, saya tak ingat pon saya ada beli roti, sehingga housmate tegur roti dah berkulat! rasanya masalah lupa ingatan agaknya.macam ada satu cereal tu, saya tak ingat pon saya pernah beli, ada je masih belum dibuka, tapi housmate kata memang saya yang beli! adoi!

kalau beli makanan basah pulak, macam seafood, selalunya saya akan sekali masak, bakinya saya simpan, hujung tahun baru saya sedar saya ada banyak lagi makanan tidak dimasak! sungguh kronik, membazir satu hal, lupa tu yang kronik!, so bila macam ini, almari saya penuh makanan yang tidak dimakan, selalunya suruh housmate makan sampai abis, sebab sayang nak buang, kadang-kadang pikir, teruk gak tabiat ni, patut kena pergi jumpe doktor.

abis dah cerita tu, sekarang ni spring, tapi memanjang sejuk je malam, samapi suhu 2-3C! mana tak makin stresssss! 30 hari lagi sebelum final! patutnya tak yah update blog, tp stressss!

kari kepala ikan, itu pon tengok dalam freezer ada lagi, tak tau lah dah berapa lama, haha

1 comment:

norhidana said...

heheheh mmg tahap gaban pelupa ko tuh dik... akak rasa pasni tiap apa bnda makanan yg ko beli sila lah tulis, bt note kecik tampal kt peti ais apa yg ko beli n pada tarikh bile...comfirm ingat nyer...

ikan apa tuh? sedanyer