Monday, April 15, 2013

Takut!

Perasaan sekarang, takut+cuak+gigil+seram dan macam-macam lah, baru je hantar email reject offer untuk 1st firm, rasa takut pulak, dia dia email surat offer letter, pastu reply nak tolak offer tu.

Ntah apa dia email esok, mesti dia marah ni, padahal saya dah call kata suruh hantat offer letter, bila tengok dalam contract tu, dia tawarkan position as assstn architect,dan cuti hanya 8 hari dan kalau nak berhenti, kena bagi notis 2 bulan, lama tu. So saya dah tolak,

sekarang risau firm nak kejer ni, sebab masa interview nampak gaya macam dia kondem saya, tapi nak pulak, saya ingat balik, dia suruh datang isnin, dan mula kerja, tapi macam tak sure sama ada dia terima kerja or tak, sebab ada lagi seorang interview lepas saya, rasa macam lalok pulak.

Esok redah je lah,tetiba dia kata tak offer, balik je lah, hahah, tapi IAllah kerja lah kot tu esok. Apa nak kena buat 1st day? walaupun pernah kerja before this, tapi rasa takut sangat.

Tempat baru, kawan baru, dan konpem bos tu garang.

dekat 4 bulan tak buat anything since final presentation, pastu balik malaysia menggangur sekian lama, rasa macam MALAS tu menebal sangat. Kalau boleh nak duduk rumah je lagi, tu dia kalau lama sangat rehat. Hahah


Moga sebuah langkah kehidupan yang baru, IAllah, dan berjalan sempurna dan selamat. Masuk kerja pukul 8.30, balik 5.30! ok!!! RISAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ntah boleh tidur ke tidak ni, baik sambung main candy crush!

1 comment:

norhidana said...

jgn risau2 sgt, insyallah semuanyer ok, mule tu mmg lah risau, mcm2 nk pikir tp kene jalani gk, kene harung gk kan...