Thursday, October 23, 2014

Bila kau rindu

Bila rindu, pasti teringat bawa ke mimpi
tetiba rindu zaman belajar
zaman asik melancong
padahal baru 2 tahun brlalu

Normal bagi saya untuk rindu tempat2 yang kita suka
bila saya upload gambar di IG,
ada pulak isu orang kata poyo,
kata asik rindu,
saya menjadi manusia normal,
pening manusia macam ni,

ok,

saya rindu ausie!
bangun pagi sejuk2, pastu masak nasi lemak bagi gemuk,
sebelum masak, start keter buruk, pergi beli sayur,
dengan less $10 dah dapat macam2 sayur + ikan + ayam
bila dah bosan,
pergi mancing
bawa bekal makanan
ikan konpem dapat
balik masak ikan
malam tengok my kitchen rule
bila winter
sibuk membakar kayu kayan
kalau lapar lagi
pergi city makan pizza atau kebab
kalau bosan lagi,
pergi cari rumah pemangsa untuk makan
kalau bosan lagi,
pergi mancing malam

semua itu pengalaman, manusia lain2 perasaan
ada  pergi sesuatu tempat, tapi dia x suka tempat tu,
tapi saya suka apa saya buat,
walaupun tempat yg pergi itu adalah bosan!

ok, minggu depan interview,
lepastu ada exam lagi,
baru balik taman negara,
menyibukkan diri untuk diri sendiri
doakan semua dipermudah





3 comments:

umiyumi said...

Salam Zul,
Kena revisit tu.. untuk mengubat rindu dan sebagai closure.

K umi baru balik ke perth sekejap last week, tapi perasaan tu dah tak sama. anak2 pun cakap lebih seronok hidup di Msia, banyak makanan yg lebih sedap :)

Mulan said...

Moga dipermudahkan segala urusan...

NEKCIK said...

tak salah merindu....punggok pun pandai rindukan bulan he..he