Saturday, May 21, 2011

Kenapa ko tak jalan-jalan?

Inilah selalu orang tanyer aku
-kenapa ko dok Tassie, tapi jarang pergi jalan2, x mcm kawan lain?
-ko tak pergi ke rumah %^&, ada makan2?
-ko naper x join budak2 ni pergi jalan?
dan mcm2 lagi lah, so pada hari ni aku tetiba nak bg jawapan secara jujurnya:
sebabnya kerna:
-aku ni bukan dr famli kaya, datng sini pon guna duit parent, pandai2 lah aku kena bajet nak makan, jalan, n nak bayar mcm2 lagi
-aku tiada kereta disini, kalau nak pergi mana, naik bus je lah, kalau orang ajak naik keter, aku ikot je, aku xkan  mintak nak naik kereta orang tu kalo dia x offer
-kebanyakan yang jalan2 ni byk budak scholar, so memang ada duit lebih nak pergi mana,

ok, itu antara main reasonya,tapi memang nak pergi, tapi tiada kereta, budak umah aku kebanyakanya dah pergi semua tempat tu, xper lah, maybe next year, aku dah mula kejer part time, aku pergi jalan2,hehehe
Tapi disini aku belajar tentang hidup lah, mcm mana hidup susah sikit, compare to Msia, byk benda aku belajar.

aku datang sini, belajar kerana Allah dan islam, dan untuk kesenanagan ibubapa aku pada masa akan datang. Moga dipermudahkan, amin!


*IAllah, dis winter break will be going to sydney!now need to finish all my assgmnt,!

No comments: