Saturday, July 23, 2011

Lembap, Lewat,Lambat?

Apa beza antara lambat, lembap, dan lewat, rasa macam sama sajer definisinya, just nak share pengalaman disini, tiada kaitan dengan sesiapa pun, kecuali kaitan dengan diri aku sendiri, aku tidak suka kutuk orang, sebab nanti kalau orang kutuk kita, kita akan tau rasanyer macam mana,

aku just nak cakap pasal lewat dan lambat, sem lepas, aku rasa, separuh dari masa, aku asik menunggu orang, tunggu orang datang untuk buat kejer. jika perkara ini sekali atau dua kali, mungkin boleh diterima, tetapi, jika banyak kali? mana tak bengang,

macam minggu lepas, aku ada discussion, tapi aku lewat 15 minit, sebabnya aku tunggu bus, tapi sepatutnya, tiada alasan, boleh je keluar rumah awal skit, rasa bersalah pulak dengan kawan2 yg tunggu, lagi2 diorng pon ada hal lain. Dalam kehidupan ini, jangan pentingkan diri, kena consdier perihal orang lain jugak. Janganlah asik datang lambat je, kalau lamabt 5 minit boleh diterima, tetapi lambat lebih sejam, mahu rasa bengang abis, IAllah, aku kena ubah perangai aku, tapi aku memang jarang lewat, sebab aku memang x suka menunggu,ditunggu dan tertunggu, memang pantang, cuma haritu lah, aku lamabt sangt,
Binatang pun tahu erti lewat? ko pulak Zul? ubah!-Sydney 2011


Moralnya: jadi lah manusia yang menepati masa, dalam islam dah cukup ajar tentang ini, janganlah jadi manusia yang teruk, Khas pesanan untuk Zul dan diharpakan untuk dikongsi bersama, berubah kearah kebaikan dan mudah2han ianya Istiqamah. amin


* sanagt bersyukur mempunyai senior yang sanagt2 membantu dan supportive ! thks u guys! Allah je dapat membalasnyer, amin.

No comments: