Monday, May 14, 2012

add Mak di FB?

Saya ada 4 adik beradik, 2 add FB mak saya dan 2 lagi tak! Dan 2 orang itu add ke account FB yg dikhaskan untuk saudara mara sahaja, dan salah seorangnya ialah saya. Sebenarnya Nampak agak kurang ajar disitu, dengan add mereka di akaun kedua anda, seolah-olah mereka dipinggirkan, itu lah yang saya rasa.
Saya memang tak nak upload saudara dan parent dalam Fb main saya sebab cara pergaulan sangat berbeza, mungkin ada bahasa yang digunakan nampak biasa antara saya dan kawan, tapi bagi keluarga, agak biadap disitu, saya mempunyai ramai kawan yang sangat berfikiran terbuka dan menulis macam-macam pelik di wall saya, dan bila orang yang tidak paham, mereka akan salah tafsir, itulah yang saya takutkan.

Akaun kedua ni saya buka sebab saya belajar di Australia, kalau tak, memang saya tak add mereka, maybe lepas abis belajar, saya mungkin tutup FB kedua ni dan add semua ke akaun utama, gaya macam artis sampai nak ada 2 akaun kan, hahaha.
Sekarang dah deactivated main FB sebab rasa macam stress bila baca kat wall tu, lagi2 pasal politik. Lagi satu pasal FB ni, kadang-kadang mengaibkan, tetiba keluar porn, pastu orang ingat kita yang tengok porn, tu belum lagi perkara mengarot, makin lam, FB ni makin bahaya, orang boleh salah anggap kita, berhati-hatilah dengan FB yer.

**ada orang mintak resepi nasi lemak, saya kata google je, tapi nak resepi saya, arghhh! Saya takde resepi, saya pon ikut internet. Lol! Dan mereka adalah kawan Chinese saya…….nanti I kasi u

No comments: