Sunday, July 1, 2012

Mimpi Stress

Selasa ni nak pergi bercuti, masa itulah rasa betul-betul nak release kan stress ni, jumaat lepas baru dapat satu result , Alhamdulillah saya lulus, ada lagi dua subjek, dan saya rasa cuak sangat, seperti apa saya pernah tulis dalam post sebelum ini, perasaan dan hati memang sentias gundah, saya sentiasa berdoa agak lulus semuanya, banyak nasihat saya terima untuk menenagkan hati, dan Alhamdulillah saya amalkan.

Bayngkan saya boleh termimpi pasal result dan lecturer yang gerun tu, kalau sekali dua kali, maybe ok lah, but almsot setiap hari, betapa otak saya asyik memikirkan benda itu aja, sentiasa risau pasal result, sebenarnya, result kali ini, menentukan masa depan saya, dan mencorak perjalanan saya.

Saya selalu terfikir, kenapa saya sambung study, sedangkan masa buat degree pon dah suffer dengan macam-macam dugaan, boleh je saya hidup dengan degree saya ni, tapi bila saya ingat dan fikir balik, semua ini telah datur olehNya, langsung tak pernah nak fikir sambung belajar (lagi2 arki) tapi saya dah dibumi kanggaroo ni, setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya, banyak saya belajar disini tentang apa itu kehidupan dan paling penting, belajar memasak! (sebab terpaksa ).

lagi 11 hari result akan keluar, saya takut giler, IAllah, harap semuanya sempurna, masih ada masa untuk berdoa dan tidak pernah terlewat untuk berdoa, IAllah.

sebenarnya banyak benda nak diluah, macam-macam hal menjadikan semakin tension, dengan orang yang selfish, berkira, kedekut dan tak tau apa itu tanggungjawab, bukanlah saya smpurna, tapi benda basic perlulah tau jugak kan. mmmmmmmmmmmm

2 comments:

umiyumi said...

Salam Zul,
wah siap nightmare lagi ya.. relakslah, pergi bercuti dan lupakan semua tu. dah habis cuti nanti sambung balik nightmare hehehe

Mulan said...

insyA ok semua result tu..

i pulak selalu mimpi zaman sekolah.. esp masa exam spm.. lepas tu rasa nyesal tak study betol2.. hehe..