Thursday, July 7, 2011

Perginya Seorang Sahabat

"Tak ada yang harus dikhawatirkan dalam kematian.
Ia adalah pintu yang setiap orang pasti memasukinya.Tetapi yang menjadi masalah serius adalah,apa yang terjadi setelah kematian? apakah berupa taman dan sungai yang mengalir,dalam tempat yang dijanjikan Allah;ataukah berupa kesesatan dan api yang bergejolak?"Dr. Muhammad bin Abdurrahman Al-Uraifi


Semalam, 6/7/2011, perginya seorang sahabat yang aku telah kenal hampir  9 tahun lamanya. Afif atau nama panggilan pakok, pergi secara tiba-tiba, Allah lebih menyayangi kau pakok.
teringat aku masa satu dorm dulu, memang aku tak sebulu dengan ko, memang asik nak bertekak je dengan ko, tapi aku tau, hati ko baik, last aku jumpe ko, masa ada karnival asis, masa tu ko datang walaupun ko dah tak sekolah sama lagi. walaupon masa sekolah ko memang terkenal dengan nakalnya, tapi itu menjadi sejarah.
masa ko dipaksa keluar dari sekolah tu, aku peluk ko dan aku nangis sebab ko nak keluar, bukan aku sahajer, tapi hampir semua batch kita menagis, aku x pernah menyesal pasal itu, sekarang aku menangis lagi, sebab kau pergi sangat mengejut. ko memang kawan yang sangat baik, bila aku baca kat FB ko pasal ko dah meninggal, aku ingat ko main2, sebab ko memang perangai giler2, rupanya , semuanya benar.
Pakok!


macam semalam je baru berjumpa, mcm semalam je aku bertekak dengan ko, sekarang ko dah tinggalkan kami, ko lah banyak bantu sekolah kita masa mula2 dibuka.thx for dat, walaupon aku tau, dengan menulis di blog ni, ko x kan tahu, ta[i aku just nak luahkan apa ada dalam hati aku. hanya fatihah dan yasin hanya mampu aku sampaikan, mudah2han rohmu ditempatkan dikalangan orang beriman. 


Pakok! RIP, IAllah, kita bertemu di alam lain nanti. We The Pioneer of ASiS gonna miss u badly!


Al-Fatihah









1 comment:

azieazah said...

alfatihah.

Salam takziah buat seluruh ahli keluarga arwah.

Budi baik pasti dikenang sepanjang hayat...