Saturday, June 16, 2012

Mari membuat Roti canai perantau

Semalam buat roti canai, harini baru boleh makan, mari tengok cara-cara nak buat, saja je, sebab tengah free

resepi senang je:
tepung
susu segar
garam
gula
marjerin
telur sebijik
semua agak-agak je, letak susu biasa pon boleh
mari kita mulakan tutorial
sediakan bahan-bahan, agak-agak jer, pastu masukkan semua

guna marjerin je, butter takde, guna minyak biasa pon boleh

satukan semua, telur pastu susu dan kacau

pastu kena uli sampai jadi doh, kalo lembik, tambah tepung

pastu buat bulat-bulat

lumurkan bulat dengan marjerin or minyak

dah biar semalaman or beberapa jam, pastu uli lah, nak tepek macam biasa pon boleh

last sekali, masak ler, hehhe

6 comments:

Arina said...

'Terrornya' Zul buat roti canai....dah boleh buka restaurant roti canai d Tasmania tu.....mesti laku...amacam...auntie share dg Zul buka gerai jual roti canai pulak d sane...hehehe..

m.u.l.a.n said...

cool bro..!!! pandai buat roti canai... untung teman hidup nanti..!!

take care..

Zulfadly said...

hehehe, boleh je auntie arina, bukak kedai roti canai,huh, saja isi masa lapang, kalo nak jalan keluar duit pulakkan, baik makan,

umiyumi said...

amboi mmg tabik la dgn zul ni. k umi pun beli roti canai segera je he he he..

Zulfadly said...

hehehe, byk masa, tu masak

norhidana said...

waaaa pg smlm pn akak bt roti canai... tp tak jd sgt keras skit... akak tak reti lah nk canai2 dia jd besar tu