Friday, June 8, 2012

Disaat hidup di terbawah..........

Alhamdulillah, selamat submit assignment semalam, tinggal lagi satu lagi by next week,

Saya rasa diri saya dilevel paling bawah sekarang, memang down sangat, memang rasa nak nangis je denagn pressure ni, bila dah submit, still rasa risau, jujurnya bila saya buat asgmnt semua ni, saya rasa saya bodoh sanagt, buat pon macam tak yakin, bila submit, tangok orang lain punya, saya pon risau.

saya susah nak gamabarkan perasaan saya sekarang, memang hati tak tenang, jiwa gundah gelana, paling worst dalam hidup, bila buat asgmnt, selalu pikir, apa lah nasib kalau aku fail ni, apa akan aku buat, mana nak dapat duit, dan macam-macam, perasaan masa 1st sem datang balik, saya banyak sangat pikir pasal duit, saya tak nak fail, macam-macam kesan akan datang, sekarang pun dah terok!

bila saya datang sini, saya nak belajar, dan saya buat asgmnt saya dan siap, tapi kadang2, nasib tiada, subjek semua subjektif, memang based on lecturer, tapi disini sanagt subjektif, tiada panduan bagaimana untuk score, walaupon dia ada bagi, tapi it still broad n subjektif!

imagine hidup hari-hari hati gundah, risau, rasa nak gila pon ada,macam-macam perkara pikir, nak berak pon risau, saya cuma boleh katakan, saya sangat teruk sekarang, i need my famly beside me,call mak cakap pasal agmnt pon boleh nak nagis, saya samapi tak mampu control diri sendiri.

sekarang, mengharap yang terbaik, setiap dugaan pasti ada hikmah, saya selalu kata dekat diri sendiri
'zul kau boleh zul'
'zul kuatkan semnagt'
'zul jang putus asa'
'zul ingat keluarga'
'zul ingat Allah'
saya pesan benda ni setiap saat dalam hidup saya, tapi saya selalu gagal untuk menempuhnya,
maybe apa saya tulis susah difahami, tapi saya hendak meluah apa yang saya rasa, betapa teruknya saya sekarang dalam keadaan macam ini,
Moga saya kuat, masa untuk saya berdoa dan terus berdoa untuk terbaik buat diri saya, saya nak grad tahun ni! doakan saya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 comments:

Arina said...

Salam Zul,
Auntie harap Zul jgn sekali - kali terasa lemah, semua ini adalah ujian dari Allah supaya Zul akan menjadi lebih kuat dan matang dalam melalui apa jua dugaan.
Bawak banyak2 bersabar dan amalkan Surah Al Insyirah supaya hati lebih tenang dan tenteram. Tapi walaubagaimana pun Auntie yakin Zul akan berjaya dan Insyaallah Auntie doakan kejayaan Zul. Always keep your spirit up....jangan mudah putus asa ye Zul...and do take care..

Zulfadly said...

thks auntie arna, IAl;ah saya amalkan

-iZ- said...

zul kau boleh zul