Wednesday, June 20, 2012

Misi Mencari Petai di Australia

Saya ni masa balik Malaysia haritu, memang dalam peti ais, mak dah beli siap-siap petai dan juga tempoyak, buat stok untuk saya, kalau tempoyak tu, sampai ada tiga botol besar, tu termasuk makcik saya kasi untuk saya. sebab diorang tahu, saya memang hantu tempoyak. Kalau petai tu, memang saya suka jugak.

Tetiba dekat sini, saya rasa mengidam nak makan, kalah orang ngandung! asik nak mengidam. ni sebabnya, 3 minggu lepas, mak saya whatsap gambar ikan bilis petai yang dimasak masa kenduri, sedapnyaa nampak!!!!!!!!!!!!!
petai yang dicari

ni sambal kering mak nak kirim kesini, yang petai mana tah gambarnya


lagi lah saya makin nak makan, so google lah di internet, di sini memang takde jual pon, jenuh mencari asian shop, tak jumpe langsung, budu dan cencaluk ada lah. Saya cari kat internet, ada online store, harga dalam 3$, excited dah nak beli, sekali bila nak bayar, delivery charge je dah 8$, so jawapanya, memang tak lah! bazir duit nak beli sampai 11$ just untuk setin!

Nak ditakdirkan rezki, tadi ada akak yang duduk sini, dia hantar souveniour, baru balik dari Melbourne last week, sekali dia bagi petai tin ni! excited giler!so kejap lagi cari udang lah, masak nasi lemak! yum! yum!

*suhu menggila semalam, sampai -2C, argh!!!!!!!!

8 comments:

norhidana said...

wah2 mcm org ngidam yek nk mkn petai lak... nsb lah ada org bg surveniour petai, kalu tak, msti meleleh je air liur bby tu nnti kalu kuar heheh...

Arina said...

Itu namanya rezeki..Zul, Alamak sodapnye...nanti bila dah masak sambal petai postingkan gambar dlm blog ye, auntie nak tengok...hehehe...ntah2 lepas ni auntie pulak nak cari petai buat sambal...ini semua Zul punya pasal..hehehe...

Zulfadly said...

auntie arina: hahaha, IAllah kalo x abis lagi, saya post,ehehe
kak norhidana, hahaha, rezki petai

Ati Masrif said...

salam zul,

jauhnya merantau...student ke?

siannya mengidam..kalau dapat naik
ke Cameron Highland lagi best

org2 asli tu jual sepohon sekali..
ambik ko..sebulan makan tak habis..hik3

Zulfadly said...

wslm, a ahh, student sini, kalo g cameroon dapt fresh2 punya, besau2 lagi,hehe

umiyumi said...

salam zul,
wah akhirnya dpt juga petai ya. tahniah hehehe...

mamasuri said...

nasib ada org bagi souviner ye ...i follow u...

Zulfadly said...

kak ummi: heheh, rezki ni, nasib dapat makan
mamasuri: thx, rezki, hehe