Monday, September 2, 2013

Naik!

oh ya! harga minyak naik, saya tak sanggup nak beratur isi minyak ramai-ramai, esok pejam mata je isi minyak, hahha. Weekend lepas, 2 hari ulang alik putrajaya dan bangi, ada open house + wedding, 2 hari tu je dah RM70 isi minyak, padahal myvi je, kalau naik jaguar lain lah kan.

saya tak tahu lah nak sentap ke tak dengan statement orang yang rasa diri dia gempak ni, last week pergi meeting, jumpa lah dengan client ni, dia ni boleh tahan laser mulut, (lelaki). Masa dulu meeting, saya kena pergi last minit, pastu nak jawab banyak saya tak pasti, sampai dia sound saya 'buat apa datang kalau tak tahu nak jawab", hahah, mana lah tahu oi!!! baru masuk kejer, pastu tiba2 ganti last minit!

Bila jumpa lagi last week, bila dia tanya bos siapa ganti dia nanti masa cuti (bersalin), bos pon cakap saya, lepastu dia siap cakap 'qualify ke budak ni nak buat kerja?' tak tau nak sentap ke nak senyum, hahah,

harini pulak, masa kat opis, bila staff senior tanya dekat bos, nak pergi dinner (profesional dinner for architect, eng etc) nak bawak staff mana? boleh dia reply: 'tiada siapa layak dalam opis ni, nak pergi dinner tu' (kecuali mereka dan anak beranak mereka). sunggu berlagak jawapan dia, staff ni memang kuli, tapi kena layan lah elok-elok, respect as human.

Harapan terakhir: mohon mileage naik RM.0.20 ke RM1.00!!!!!!!!!! minyak naik, takkan untung naik, gaji turun, hehe

bawak budak praktikal ke site, ni dia tulis dalam report, sengal betul!


Auntie arina: tu lah, makin lama makin naik minyak,nak marah takut dia buat benda bukan2 masa kita takde kat rumah
nekcik: Alhamdulillah, ok dah sekarang, tak kelam kabut,tq nekcik
kak wa: mak saya pon dah serik, tapi ada ura2 nak cari lagi, hehe
kak dana: tu lah, dia pikir dia je, hahah, saya tak makan pucuk paku,hehe

2 comments:

umiyumi said...

Assalamualaikum Zul,
Hmm tu la yg paling boring dgn budaya kerja kat tmpt kita. Bos2 dan senior2 ni rasa bagus sangat, tak pandang org bawahan. Baru pangkat tinggi sikit, gaji byk sikit dah rasa sgt bagus :p

norhidana said...

huhuhui.... nsb lah kite nih naik myv je kan dik kalu bwk kete mahai2 camne agaknye... tp mereka2 yg bwk kete mewah apa ada hal minyak naik... deme duit banyakkan

mcm2 peel org kt opis, tak kisahla kt swasta ke gomen ke sama je, ada yg jenis ckp lagak, yg jenis pandang gred je... mcm tempat akak mana yg gred tinggi mkn ngn geng2 dia je...mana nk lyn gred rendah... bkn takde yg boleh campur sume tp boleh di kira je beberapa org