Friday, October 11, 2013

interview

Interview pukul 9, pukul 7 dah keluar rumah, putrajaya tu jem teruk dekat entrance masuk kompleks kerajaan tu, tapi kalau kompleks C, tak jam pon, ada parking sebelum main entrance, masa saya datang, banyak kosong, bila balik, full!!!! Putrajaya memang terkenal dengan parking tak cukup,.

Ok, saya banyak google tips dan baca pengalaman orang lain dekat blog, saya buat lah research malam semalam, baca lah dasar semua PM, lepastu baca pasal isu semasa lah, hafal lah nama pak menteri, tapi sayangnya............satu pon tak kena tanya! hahaha

saya no. 4 untuk panel saya, masa saya samapi adalah dalam 10 orang, 4 lelaki, lain semua perempuan. Panel ada 2 orang, so bila masuk kena lah ketuk, beri salam, bila dia suruh duduk, duduk lah kan, gigih beli baju baru, kot baru , kasut baru, sebab semua tu tak ada, siap pakai kot, orang lain pakai kemeja biasa je, giler nak smart sangat. haha

terus duduk je, bincang pasal architecture, citer pasal senibina dekat malaysia, dan dscuss benda tu, tanya pasal ausie punya architecture dan malaysia, seronok lah jugak, tak da lah stress, tapi bila dah keluar dari bilik tu je, tetiba rasa, jawapan yang saya bagi, banyak jawapan bodoh, hahah, bila ingat balik, macam merapu/meraban je apa yg cakap tadi. banyak sungguh bullshit . interview tu ambil masa dekat 30 minit lah jugak, lepastu terus habis.

dalam blog, banyak lah bagi tips, yang dia akan suruh describe about diri sendiri, so saya hafal lah skrip kan, last2 tak tanya pun. terus berdiskusi pasal architecture.

peluang nak dapat tu, macam susah, but if ada rezeki, ada lah, nak tau kenapa susah? sebab panggil interview satu malaysia beribu-ribu, tapi nak pakai, 2 orang je? macam mana tu?


IAllah ada rezki, kerja lah gomen, kalau takda, ada rezki ditempat lain.


saya sentiasa pegang 3 benda ni : USAHA + DOA + TAWAKAL. IAllah semuanya ok

No comments: