Sunday, July 24, 2011

Homesick?

Sejak akhir-akhir ni, almost everyday asyik mimpi Malaysia, selalu mimpi duduk dekat rumah, bersembang ngan famly, dan selalu bangun dari tidur dan mengharap supaya betul-betul bangun dari katil rumah Shah Alam.

Kronik dah ni, adakah aku dah homesick? i think so!

Memang asik ingat famly ni, lagi-lagi ingat parent dan adik beradik, kalau duduk kat rumah, asik nak bergadoh je, tapi bila jauh ni, rindunya, Allah je lah tahu. Lagi-lagi sejak akhir2 ni kena bayar yuran sini, satu semester punyer yuran boleh beli kancil cash, ni kena bayar lagi sem 2 punyer, lain lah kalau famili zul ni kaya, so memang x jadi issue, tapi nak cari duit nak bayar yuran pon ada masalah haritu, sakarang pon x settle, ayah baru je transfer duit semalam, bila tgk on9, rasa seba betul, parent kejer bagai nak giler, pastu transfer duit dengan banyak kat sini, semata-mata nak bayar yuran, adik beradik aku pon mak aku x abiskan duit macam ni, IAllah, kena struggle betul-betul, harap berbaloi parent keluarkan duit.

Terima Kasih Mak & Babah-always pray for both of U!


Ikutkan hati, nak tangguh je pengajian kat sini, sebab masalah duit, tapi mak tak kasi, mak kata, dia boleh cari duit, yang penting aku belajar, IAllah Mak dan Babah, i do my best! masih jauh lagi perjalanan aku kat sini, jangan leka, jangan lalai,kena usaha.

Dah dekat bulan puasa, tahun ni memang sedih, sebab tak dapat berpuasa dengan arwah nenek, cakap pasal nenek ni, sampai sekarang masih bersedih, susah nak lupakan, dan tak akan lupa, ingatt lagi ciuman terakhir dekat nenek sebelum fly aritu, memang dah terasa itu ciuman terakhir, Moga Allah tempatkanya dikalangan orang beriman.

Pasti rindu Ramadhan di Malaysia nanti, mengharpakan Ramadahn kali ini, menjadi kan aku dapat perbaiki diri lagi, ALhamdulillah, dah dapat ubah satu perkara dalan diri ni, moga istiqamah.IAllah.


*Lahir sebagai ISlam dan aku nak mati sebagai Islam, tetapkan imanku Ya Allah.

No comments: