Saturday, August 11, 2012

.....

Dalam hati ini,
banyak benda yang saya fikirkan,
terlampau banyak benda saya pendamkan,
menahan kesabaran dengan pelbagai kelakuan,
rasa mau saja berterus terang, tapi takut kecil hati mereka,
tapi makin didiam, makin menjadi,
hidup nun jauh dari kenalan lama,
duduk disatu tempat yang bagi saya sangat cantik,
tapi penuh dengan pelbagai ragam,
kenapa perlu berpuak,
sering dilupa,
tapi bila diperlu,
baru lah mahu dipinta,
jika tiada perkara,
lantak lah manusia itu,
bukan minta dihargai
bukan minta diingati,
tapi cukuplah sekadar peka akan kami disini

sampai bila terus begini
kadangkala tak mampu lagi
cuba perbaiki diri
sebab takut diri punca serba serbi
tapi masih disini
jadi batu bernyawa,
dialih bila perlu,
dibiar bila ....

lain pula dengan mereka yang tiada budaya
sungguh dikata sungguh ditentang
jurang usia tiada hormatnya
hanya sebab kita rasa kita sebaya
dipijak seolah kita manusia keji sepertinya
ditegur tidak mahu teguran
malahan disergah bak anjing
diherdik dan diumpamakan seperti tiada hati

sampai bila perlu bersabar
sampai bila terus berdiri dengan gigih
takut satu hari hilang pedoman
segala yang keji terkeluar jadi paparan
oh.....aku tak ingin lagi
mati dan terus mati tapi sebenarnya aku hidup lagi



*janganlah sentap sesiapa baca ni, general, sekian
Zul 11/8/2012 1.06am

No comments: