Friday, February 15, 2013

GA: Travel: lone ranger vs kawan

Tetiba nak cakap pasal perkara ini, sebab ada terbaca status seorang sahabat di FB, yang sentap bila kawan yang diajak untuk pergi travel tak nak ikut dia, tapi sedangkan bila orang lain ajak, kawan itu ikut pulak.

Sebenarnya, kalau ajak kawan tu, tak semua nak ikut, ada masalah duit atau dah ada plan awal, tapi kebanyakkan kalau nak pergi travel ni, mestilah dengan orang yang kita selesa, cuba pergi travel, pastu dengan orang yang bosan? tak pun yang suka ikut kepala sendiri dan tak nak dengar nasihat orang lain. memang akan buat trip tu jadi stress lah. sebab itu, kalau nak travel, kena pilih kawan yang sekepala, yang bilamana kita cakap sesuatu, dia tak sentap, atau mudah moody!

ikutkan, saya kadang-kala suka juga travel sendiri, itu pun yang dekat-dekat lah, salah satu nya sebab senang nak gerak, tak perlu menunggu, tak perlu kisah hal orang lain. Tapi jalan seorang ni, rugi sikit, sebab banyak benda kena bayar sendiri, kalau jalan dengan kawan, semua bahagi sama rat, memang banyak dapat dijimat.

Lagi satu travel sendiri ni, sebab beli flight tiket awal, tak kan nak tunggu orang lain beli, nanti terlepas, saya ada 3 trip lagi ni, semua beli setahun lepas, itu pun satu dah forward ke Januari next year, lagi 2 trip akan menyusul bulan 3 ni, saya pergi sendiri, tapi agak cuka juga lah nak pergi tempat orang, walaupun serumpun, tapi selalu bergolak dua negara ni!haha

apa pun, semua bergantung pada diri sendiri, so far, alhamdulillah, teman travel saya semua tiada masalah, dan saya sangat enjoy! rindu pulak masa travel itu, lagi-lagi kalau ke theme park, rasa macam kanak-kanak ribena pulak!

ini gambar semua trip last year, time balik cuti summer and winter break di OZ
bicheno, Tasmania

USS 

Pulau Ketam

GC


***Esok malam saya umum siapa dapat GA itu, terima kasih yag sertai, masih sempat untuk last minit ni, hehe

3 comments:

wati said...

Memang kan kalau jalan ramai kena banyak sabar - masa planning lagi kena banyak sabarrrrrnya

Zulfadly said...

betol, sabar tu penting

kekunang said...

sekarang ni nak jalan sure teringat ko...

ayat standard sekarang..
'ni kalau ada zul sure dah ajak zul ni...'

kitorang rindu ko!
bye!