Tuesday, October 7, 2014

Duit

rasanya duit keluar macam air keluar dari paip!

bayar macam2 setiap bulan
pinjaman pelajaran ada dua akaun (ni wajib bayau sebab dah belajar, kalau x bayau, memang tak bersyukur)
duit kereta
duit minyak guna keter cap lokal
sewa bilik sekangkang kera
makan dan minum ala kadar standard rakyat marhein

dan

koskos lain yang selalu perlu

sampai nak beli barang untuk diri sendiri pon xde
duit abis ke situ
tapi

kena lah rancang betul
berbelanja ikut gaji

prinsip saya simple je
kalau xde duit
tak perlu berhutang nak nampak mewah
tak perlu bermewah pada hakikatnya diri pun xde duit
hidup jangan susah kan orang

sekian

Gaji kalau rm30k pon x cukup kalau berbelanja macam rm40k

ukur baju badan sendiri

sekian

tengok view free je

1 comment:

norhidana miswan said...

btl3 dik... akak setuju, sbb tu akak nk beli brg utk diri sendiri akak kumpul skit2 tak kisahla 3-4bulan baru dpt brg yg diidamkan jnji hasil usaha akak sendiri...