Monday, September 10, 2012

Wallaby dan Pancing lagi!

Sabtu lepas, buat lagi satu trip pergi ke East Coast, nak pergi memancing, kali ini pergi meancing di pantai, bertolak pukul 6 pagi, sebab perjalanan ambil masa 2 jam, bila dah sampai ke pantai tu, kena bayar $24/car sebab masuk kawasan National Park, tapi ada yang tak nak bayar, so terpaksa pergi tempat lain, lebih kurang sejam perjalanan dari pantai tadi.

Kali ini, pergi 3 kereta, termasuk ada local sekali, memancing di pantai kena guna joran panjang, tapi kami punya, pendek, dengan angin kuat, ribut pasir, memang susah nak mancing, dah lepas 3 jam, ikan sekor pon tak dapat, kami pon pergi tempat lain. Pergi pot memancing yang pernah kami pergi last month, tapi di sungai air masin, tapi still tak dapat ikan, jugak, sampai pukul 7malam, baru lah ada yang dapat, total ada lah 5 ekor dapat, saya sekor pon tak dapat. tiada rezeki kali ini.

separuh memancing dekat batu, but still, dapat sekor je

friendly beach national park

ini adalah pawangnya, pak tony, dia penyanyi di indonesia dulu, ada saper kenal? tony phua kot





ada sorunk local ni, dia amik bangkai wallaby yang accident tu, pastu korek perut dia, buang isi, dah lah dah busuk, dengan selamba dia buat macam tu,pastu ambil daging sikit, buat umoan, dan selebihnya dia gantung di jetty, nak attract ikan datang, tapi ikan tak datang pon! itulah seharian memancing, dan hasilnya ialah penat! tapi semua itu pengalaman.
Schamander




sangat tenang disini

melayan mat saleh ni bercakap, pening otak nak paham sebutan dia


ni dia, selamber je korek perut bangkai


wallaby yang dilanggar




** blog ini, saya tulis, bukan tujuan saya untuk mengutuk atau mengumpat sesiapa, apa yang ditulis, apa yang dirasa, sebuah penceritaan dari cebisan hidup saya yang jauh dari keluarga. TQ pada yang sudi membaca.

3 comments:

norhidana said...

ikan sume msh lg braya lah dik heheheh..... takpe, walaupun tak dpt ikan tp pemandangan situ mmg cantik

Mulan said...

waaahhh.. memang tenang.. and i like..!!!!

Zulfadly said...

kakahidanan n mulan: sangt cantik tempt ni, ikan pon g open house kot, tu kenyang x makan umpan