Saturday, November 24, 2012

Kedekut +Pemalas

rasanya hari ini, dak cakap pasal dua benda ni, orang yang pemalas tahap dewa dan manusia yang kedekut taik hidung masin! dah besar ni, pandai-pandai lah bawa diri, janganlah jadi manusia yang seperti diaatas. Tak kan lah tiada perasaan, tahu guna, tidak pandai kemas, ada otak tak mampu berfikir untuk orang lain, otak ada asyik fikir diri sendiri, nak senang , nak dah siap je, tapi usaha kearah tu tiada langsung.

nak tegur takut terasa, kalau tak tegur makin menjadi, semua ada rezeki masing-masing, hormatilah hak setaip orang lain. sampai satu tahap, bosan dah dengan manusia berperangai begini, makin menjadi, apa saya tulis ni, bukan bermakna saya tergolong manusia yang rajin sangat dan manusia yang pemurah, ini untuk teguran diri sendiri dan mereka yang membaca, jangan susahkan orang lain sebab kita nak senangkan diri kita, Bosan kalau selalu macam ini! 

Sekian, tidak bermakna saya tulis ini, ianya berlaku pada mereka yang berada disekililing saya sekarang, ianya sangat general, siapa makan cili dia lah terasa pedasnya (kalau makan pedas lah) salam


Love Allah,! Love Muhammas pbuh! prayforgaza!

selain bebelan itu, 2 hari lepas memancing, hasilnya sangat hampeh, sekor je, sotong pon tiada, tiada rezeki, angin pulak kuat, just pergi ambil gambar je lah.








3 comments:

umiyumi said...

Salam Zul,
wah rajinnya pegi memancing. tak dpt ikan/sotong, dpt amik gambar2 yg cantik tu pun dah cukup. cantiknya kat sana.. aman damai aje..

bab manusia mcm tu k umi pun pernah jumpa. byk sgt.. kita tak berkira, org pulak berkira. bila dah berkeluarga skrg senang hati sikit, fikir2 berkawan dgn family aje lebih bagus.. baik spend masa dgn suami dan anak2 dr melayan org mcm ni. kalau zaman budak2 boleh la tegur, ni org dewasa ego lebih lg la tak boleh nak tegur.

m.u.l.a.n said...

subhanallah cantiknya view..!!! moga kita dijauhkan dari sikap tak elok semua tu..

Zulfadly said...

kak ummi:setuju dengan kak umi, dah besar susah nak tegur
kak mulan:amin, IAllah, mg dijauhi perkara itu