Thursday, May 30, 2013

Sebelah sayap

tengok video si matt ni, teringat saya pengalaman lebih kurang, tapi takda lah saya minum benda tu, bila dinasihati oleh mereka yang merasakan diri mereka sangat bagus dalam agama, tapi dalam menasihati, mereka menyakiti, belajar dari ustaz-ustaz sedia ada, kita nasihat, bukan judge amalan orang itu. saper lah diri kita. Pandangan peribadi saya. Tapi saya terima setiap teguran, tapi bukan dimalukan depan orang ramai, seolah-olah hanya mereka ahli syurga. sensitif sikit.

terharu baca komen-komen budak kelas omputeh ni, dekat komen qil di FB. mereka sangat respek agama sahabat mereka dan supportive, Qil jangan jadi Yuna pulak! hahah. 

dalam dunia ni, banyak orang baik, bila kita jumpa manusia itu sangat annoying, mereka hanya lah yang sesat sebelum menjadi baik (boleh ke). ok.

btw, thx yg bagi nasuhat, pengalaman satu pelajaran. Dan hari ni, pukul 8.30pagi, bos call suruh pergi meeting pukul 11, wakil bos untuk meeting yang saya pun tak tahu sangat info, dan hasilnya, client sound balik saya, bila saya tidak bagi jawapan yang pasti! hahaha, gigil duduk dalam meeting, bila disoal benda yang langsung tidak tahu, dan dimarah didepan mereka yang lain. 

tonton video ini, hayati cerita disebalik, sama-sama audit diri, kita adalah diri kita, bangga jadi diri sendiri walau macam mana pun kita, terima setiap teguran yang ada, jadikan iktibar, dan paling penting, hormat orang lain.



dan last part of the video: kalau kita berkawan dengan penjual minyak wangi, kita akan sentiasa wangi.....so jom beli perfume, klik tepi tu.hahha

No comments: